Click to rate this post!

Karpal Tünel Sendromu Nedir?

Karpal tünel sendromu, bilek hizasında, median sinirinin sıkışması ile meydana gelen, elde ve kolda ilerleyici bir ağrıya sebep olan durumdur. Hastalığın altta yatan nedenleri bilekteki bir anatomik bozukluk ya da elin kullanımına bağlı bazı sağlık problemleri olabilir.

Bileğin başparmak kısmına doğru 9 adet tendon ve median sinir, parmaklarımızı bükebilmemiz için karpal tünelden geçer ve burada bir kılıf tarafından korunur. Eğer bu kılıf median sinire baskı yaparsa elde hissizlik, ağrı ve hatta kuvvetsizlik meydana gelebilir.

Buna karpal tünel sendromu denmektedir.

Karpal Tünel Sendromu kadınlarda daha sık görülür. Bunun sebebi kadınlardaki karpal tünelin erkeklere oranla daha küçük olmasıdır.

Karpal Tünel Sendromu Şikayetleri

• İlk olarak bilekte ağrı olup ele ve ya kolumuza doğru vurabilir.
  • Başparmakta, işaret parmağında, orta parmakta bazen de yüzük parmağında ama asla serçe parmağında olmayan uyuşma , sızlama olabilir. Bu durum telefonu, direksiyonu tutarken gazete okurken daha da artabilir. Çoğu insan elini sallayarak bu şikayetlerin geçmesini sağlamaya çalışır. Hastalık ilerledikçe uyuşma kalıcı olabilir.
  • Geceleri şikayetler daha da belirginleşir
  • Ağrı bilekten parmaklara ya da kola omuza doğru vurabilir. Özellikle ağır işlerden ve tekrarlayıcı hareketlerden sonra belirginleşir. Genellikle avuç içi tarafında olur.
  • Ellerde kuvvetsizlik , tutamama yere düşürmek gibi durumlara yol açabilir.

Karpal Tünel Sendromu Tanısı

Fizik muayene ve öykü önemlidir. Baş parmakta kuvvet kaybı olup olmadığına bakılır. Baş parmakta ve avuç içindeki kaslarda erime olup olmadığına bakılır. İki el birden hem içten, hem de dıştan birbirine değecek şekilde büktürülür.

Ağrı ya da uyuşmanın olup olmadığına bakılır. En önemli tanı aracımız EMG yapılır. Diğer ayırıcı tanılar sebebiyle şüphe duyulursa, röntgen ya da kan tahlilleri istenebilir.

Karpal Tünel Sendromu Tedavisi

Hastaların çoğu sıklıkla medikal tedavi ile iyileşir ve ellerini rahat bir şekilde kullanabilir.

EMG işleminin sonucunda ve hastanın şikayetlerine göre medikal ya da cerrahi tedaviye karar verilir.

EMG’nin sonuçları genellikle hafif, orta ya da ağır sıkışma şeklindedir.

Hafif ve orta sıkışmalar medikal olarak, fizik tedavi yoluyla ya da steroid enjeksiyonu ile tedavi edilir.

Ağır olanlar ise cerrahi tedaviye alınır.

Eğer hastalardaki sıkışıklık orta derecede ise fakat şikayetler mevcut tedavi yöntemleri ile giderilmemişse, bu durumda cerrahi yönteme başvurulur.

Yaklaşık 5 dakika süren cerrahi müdahale lokal anestezi altında yapılır. Bilek hizasından 1 cm lik bir kesi yapılır ve karpal kılıfın üstü kesilerek sinirin rahatlaması sağlanır. Hasta aynı gün taburcu edilir. Pansumana gerek yoktur ve hasta 4 gün sonra egzersizlere başlayabilir. Hastanın eli gün geçtikçe eski fonksiyonlarına döner.

İlginizi Çekebilir

1 Comment to “ Karpal Tünel Sendromu Nedir? Belirtileri ve Tedavisi”

1. Cansu says :Cevapla

1 haftadır özellikle geceleri ağrım başlıyor yani bir insanın eli uyuşur mu hiç diye düşünmüştüm uyuşuyormuş. Ağrıdan uyuyamıyorum elimi zedelemedim nasıl bu kadar ağrıyor bilmiyorum. Elimden bir şeyleri düşürüyorum sürekli. Sizce düzenli spor yapsam geçer mi?